Megjósolhatóak-e egy cégen belül a fluktuációs szokások? És ha igen, akkor milyen adatokra van szükségünk hozzá, és az előrejelzés mennyire pontos? Amennyiben a jövő kiszámítható a munkavállalói szokások terén, akkor befolyásolhatóak is azok?
Ezekre, és még sok más kérdésre keressük a választ, a HR Forecast kutatásunk során.
2023 őszén találkoztunk először HR témával. Akkor már a marketing és kommunikációs terén végeztünk kutatásokat, és egyáltalán nem érdekelt a „munkaügy”. Az egyik akkori kollegám folyamatosan nyaggatott, hogy „te figyelj, ez érdekes lehet. Az employer brandingben van potenciál.” Sokáig tartottam magam, míg egy nap beadtam a derekam, és meghallgattam.
Akkor már egy ideje foglalkoztam a hálózat alapú struktúrákkal, – akkor még nem tudtam, hogy ezeket így is lehet nevezni – és megláttam benne a fantáziát.